ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Στο παρελθόν βιώσαμε πολλές αποτυχημένες εκπαιδευτικές "μεταρρυθμίσεις". Η επερχόμενη "Αναβάθμιση" - "Πρώτα ο Μαθητής", όπως αναφέρεται, θα αφορά και το "Νέο Σχολείο" - "Τεχνολογικό Λύκειο" της πολύπαθης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης - Τ.Ε.Ε., σχεδιάζεται δε με "πρωταγωνιστή" και "κυρίαρχο" τον εκπαιδευτικό, σύμφωνα με τον πρόσφατο Νόμο για την "Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού - καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση ...".

Η Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ επαναλειτούργησε και δραστηριοποιείται με σκοπό την καταγραφή των σχετικών τοπικών, σε επίπεδο νομού, ιδιαιτεροτήτων και την επίλυση των εδώ συγκεκριμένων προβλημάτων, αλλά και τη δημιουργία, σε συνεργασία με την Ομοσπονδία (Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.) σε επίπεδο επικράτειας, αυτού του μετώπου που όχι μόνο θα αποκρούσει την πολύπλευρη και πρωτόγνωρη επίθεση σε εργασιακό, ασφαλιστικό, συνταξιοδοτικό, μισθολογικό και όλα τα άλλα δικαιώματα - κεκτημένα με αγώνες των εκπαιδευτικών, αλλά και θα στοχεύει στη διασφάλιση μιας Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Εκπαίδευσης που έχει ανάγκη και χρειάζεται ο τόπος, αξίζει στον Έλληνα πολίτη και τιμά την Ελληνική κοινωνία.

Παρασκευή 26 Μαρτίου 2010

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΑΡΧΑΙΡΕΣΙΩΝ ΤΗΣ 22 ΜΑΡΤΙΟΥ 2010 - ΝΕΟ Δ.Σ.

Ε.Λ.Τ.Ε.Ε.  ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
ΕΝΩΣΗ  ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
ΤΕΧΝΙΚΗΣ  ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ                                          Ν. ΜΟΥΔΑΝΙΑ 26/03/2010
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ  ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ                                                               Αριθμ. Πρωτ.: 58

Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η

Με την Τακτική Γενική Συνέλευση των μελών της Ένωσης Λειτουργών Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Λ.Τ.Ε.Ε.) Χαλκιδικής , τη Δευτέρα 22 Μαρτίου 2010 και τις αρχαιρεσίες που επακολούθησαν, αναδείχθηκαν τα Όργανα Διοίκησης και οι αντιπρόσωποι στην Ομοσπονδία Λειτουργών Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.)

Την Τρίτη 23 Μαρτίου συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο Διοικητικό Συμβούλιο, που έχει ως εξής:
Πρόεδρος: Σταματιάδης Σταμάτιος, ΕΠΑ.Σ. Μουδανιών, τηλ. 6945752224, e-mail: stamasta@oltee.gr
Αντιπρόεδρος: Όρλης Ανδρέας, ΕΠΑ.Σ. Πολυγύρου, τηλ. 6974064131, e-mail: orlisa@oltee.gr
Γ. Γραμματέας: Τσαρούχας Ιωάννης,ΕΠΑ.Λ. Ν.Μουδανιών,τηλ. 6977456957,e-mail: tsarouhasyiannis@oltee.gr
Ο. Γραμματέας: Φορτούνης Βασίλειος, ΕΠΑ.Λ. Κασσάνδρας, τηλ. 6947708732, e-mail: billfortounis@oltee.gr
Ταμίας: Ηλιάδης Άγγελος, ΕΠΑ.Σ. Μουδανιών, τηλ. 6976288325, e-mail: iliadisangelo@oltee.gr

Για την Εξελεγκτική Επιτροπή εκλέχθηκαν κατά φθίνουσα, ως προς τη σταυροδοσία, σειρά:
Παντάκας Κοσμάς, ΕΠΑ.Λ. Ν. Μουδανιών, Ροδίτης Αναστάσιος, ΕΠΑ.Σ. Μουδανιών και Παρασκευούδη Γεωργία, 1ο Γυμνάσιο – Γενικό Λύκειο Ν. Μουδανιών

Αντιπρόσωποι στην Τακτική Γενική Συνέλευση – Συνέδριο Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. εκλέχθηκαν κατά φθίνουσα, ως προς τη σταυροδοσία, σειρά:
Τσαρούχας Ιωάννης και Σταματιάδης Σταμάτιος

Συνάδελφοι εκπαιδευτικοί, των ΕΠΑ.Λ. - ΕΠΑ.Σ. - Σ.Ε.Κ. και όλων των τεχνικών ειδικοτήτων που υπηρετείτε στα σχολεία - υπηρεσίες του Νομού μας, το Δ.Σ. σας καλεί να συμμετέχετε μαζικά, επιβάλλοντας τη δυναμική παρουσία της Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. Χαλκιδικής, διασφαλίζοντας έτσι τις προϋποθέσεις για την κατάκτηση των στόχων – διεκδικήσεων μας στην επίτευξη του οράματός μας για την Τ.Ε.Ε.
Το Δ.Σ. υπόσχεται συνεπή και αγωνιστική συμμετοχή, έξω και μακριά από δεσμεύσεις, κομματικές και παραταξιακές αγκυλώσεις, παραγοντίστικες τακτικές και συντεχνιακές ή προσωπικές επιδιώξεις, στην εξυπηρέτηση των αναγκών των μαθητών, των γονέων τους, των συναδέλφων, των τεχνικών σχολείων και της Τ.Ε.Ε., προς όφελος γενικότερα της κοινωνίας.

Ενόψει των εορτών του Πάσχα σας ευχόμαστε Χαρούμενες Γιορτές, για σας και τις οικογένειές σας, Καλή Ανάσταση και Χρόνια Πολλά.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                               Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ



ΣΤΑΜΑΤΙΑΔΗΣ ΣΤΑΜΑΤΙΟΣ                                                                ΤΣΑΡΟΥΧΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Παρασκευή 19 Μαρτίου 2010

ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

                Ο Πρόεδρος της Προσωρινής Διοικούσας Επιτροπής της Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. Χαλκιδικής, κ. Σταματιάδης Σταμάτιος, στην αποκλειστική συνέντευξή του στην Γ.τ.Χ. μας είπε τα εξής:
-          Κύριε Σταματιάδη, τι είναι η Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. και τι σκοπό έχει;
-          Η Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. του Νομού μας, η Ένωση Λειτουργών Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Χαλκιδικής, είναι Πρωτοβάθμιο Συνδικαλιστικό Όργανο και συμμετέχει στο Δευτεροβάθμιο, ανά την Επικράτεια, Συνδικαλιστικό Όργανο που είναι η Ομοσπονδία Λειτουργών Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.). Τακτικά μέλη της Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. μπορούν να εγγραφούν, με αίτησή τους, όλοι οι εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όλων των ειδικοτήτων – κλάδων (δηλ. και των μαθημάτων γενικής παιδείας – εκπαίδευσης), που υπηρετούν στα σχολεία της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (δηλ. στα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.), στις Επαγγελματικές Σχολές (ΕΠΑ.Σ.), στα Σχολικά Εργαστηριακά Κέντρα (Σ.Ε.Κ.) και τα Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.)) του Νομού μας, οι εκπαιδευτικοί τεχνικών ειδικοτήτων που υπηρετούν στα Γυμνάσια, τις Λυκειακές Τάξεις και τα Γενικά Λύκεια, αλλά και οι αποσπασμένοι σε Υπηρεσίες Εκπαίδευσης (Διευθύνσεις, Γραφεία, κλπ) του Νομού μας. Σκοπός της Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. Χαλκιδικής είναι να συμβάλλει, στη λειτουργία της Τ.Ε.Ε. με βάση τις δημοκρατικές αρχές εκπαίδευσης και διοίκησης, στη διαφύλαξη του τεχνολογικού και επαγγελματικού χαρακτήρα της και στην επίλυση των εκπαιδευτικών προβλημάτων της, στην αναδιάρθρωσή της και στη διαφύλαξη του ρόλου που καλείται να παίξει στην κοινωνία, αλλά και στην προάσπιση και προαγωγή των επαγγελματικών και οικονομικών των μελών της με την παράλληλη εξύψωση του πνευματικού, βιοτικού – κοινωνικού και πολιτιστικού επιπέδου τους.
-          Έχει ιστορία – παρελθόν η Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. του Νομού μας;
-          Η Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. Χαλκιδικής ιδρύθηκε, αναγνωρίστηκε και καταχωρήθηκε στο Πρωτοδικείο Χαλκιδικής το έτος 1983. Από το 1985 με την ενοποίηση των Ενώσεων αδρανοποιήθηκε και έπαυσε να λειτουργεί.
-          Τι συνετέλεσε στην αναγέννησή της;
-          Η επερχόμενη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, πολιτικές θέσεις της οποίας εξέφρασε πρόσφατα η νέα Υπουργός Παιδείας, σε συνδυασμό με τη γενική αμφισβήτηση και αναθεώρηση καταστάσεων, αντιλήψεων και νοοτροπίας, μας έδωσε το κουράγιο τη δύναμη και καλλιέργησε την ελπίδα, αγωνιζόμενοι, να καταφέρουμε να ξεπεράσουμε παλαιολιθικές και αναχρονιστικές απόψεις που απαγορεύουν, χρόνια τώρα, στην Τ.Ε.Ε. να διαδραματίσει το ρόλο που επιβάλλεται και της αρμόζει στο σύγχρονο γίγνεσθαι.
-          Τι ακριβώς εννοείτε; Ποιοί είναι οι γενικοί στόχοι;
-          Γενικά ξεκινώντας με αναδιάρθρωση της δομής σε κεντρικό επίπεδο με την ίδρυση και λειτουργία Διεύθυνσης Σπουδών Τ.Ε.Ε. στο Υπουργείο, Δ/νσεων σε επίπεδο Νομαρχίας – ΥπερΝομαρχίας αλλά και κατά τόπους Γραφείων Τ.Ε.Ε. Σε επίπεδο Σχολείου (Τεχνολογικό Λύκειο ή Επαγγελματικό Τεχνολογικό Λύκειο όπως θα μπορούσαμε να το ονομάσουμε), σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα σπουδών αλλά και εργαστηριακό εξοπλισμό, επαναπροσδιορισμό των τομέων – ειδικοτήτων με κριτήριο την κάλυψη και ικανοποίηση των αναγκών των τοπικών κοινωνιών, άμεση και αμφίδρομη σχέση με την αγορά εργασίας με απευθείας διέξοδο σ’ αυτήν (χορήγηση πτυχίου) αλλά και απευθείας πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (Α.Ε.Ι. και Α.Τ.Ε.Ι.). Το σύγχρονο Τεχνικό Σχολείο καλείται να παίξει ένα πολύ σύνθετο εκπαιδευτικό και κοινωνικό – επαγγελματικό ρόλο. Πρέπει να αναβαθμισθεί, με την λειτουργία σ’ αυτό της τεχνολογικής κατεύθυνσης του Γενικού Λυκείου (ΓΕ.Λ.) και να επιτρέπει με γρήγορες και απλές διαδικασίες την οριζόντια εκατέρωθεν μετακίνηση των μαθητών. Ένα σχολείο, το όραμα, όλων εμάς που υπηρετούμε χρόνια τώρα την Τ.Ε.Ε. και βιώνουμε τα υπαρξιακά της προβλήματα που κανείς, μέχρι τώρα, δεν ενδιαφέρθηκε να επιλύσει.
-          Πως σχολιάζετε τις πρόσφατες εξαγγελίες της κας Υπουργού;
-          Ήταν πολύ γενικόλογες. Δεν είναι σε λάθος, κατά την εκτίμησή μας, κατεύθυνση. Συμφωνούμε με την ενοποίηση των ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ.. Στις λεπτομέρειες αλλά και την εφαρμογή θα δούμε. Ας μην είμαστε αρνητικοί ούτε κατ’ ανάγκη και συνήθεια – παρόρμηση συνδικαλιστικά αντιδραστικοί. Στο Συνέδριο – Τακτική Γενική Συνέλευση της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. που θα πραγματοποιηθεί τον ερχόμενο Ιούνιο (περί τα τέλη του) θα διαμορφωθούν οριστικά οι απόψεις μας τις οποίες και θα καταθέσουμε στη συζήτηση που θα ακολουθήσει μετά την κατάθεση του σχεδίου Νόμου.
-          Πείτε μας λίγα λόγια για τις διεργασίες, δηλ την Τακτική Γενική Συνέλευση και τις αρχαιρεσίες που θα επακολουθήσουν.
-          Την ερχόμενη Δευτέρα 22 Μαρτίου 2010 πρόκειται να πραγματοποιηθεί στο αμφιθέατρο του ΕΠΑ.Λ. - ΕΠΑ.Σ. – Σ.Ε.Κ. Ν. Μουδανιών Τακτική Γενική Συνέλευση παλαιών και νέων μελών της Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. Χαλκιδικής. Θα ξεκινήσουμε στις 11:30 π.μ. Θα ακολουθήσουν εκλογές για το νέο Διοικητικό Συμβούλιο, την Εξελεγκτική Επιτροπή και αντιπροσώπων για το Συνέδριο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.. Θα έχουμε ένα – ενιαίο ψηφοδέλτιο γιατί πιστεύουμε στις προσωπικές αξίες και ικανότητες και αρνούμαστε να αποδεχτούμε είτε τις πολιτικές είτε τα άτομα που επιθυμούν, για τους όποιους δικούς τους λόγους, να επιβάλλουν οι παρατάξεις και τα κόμματα.
Καλούμε τους συναδέλφους να συμμετέχουν ενεργά, γιατί μια πολυπληθής, δυνατή και με κύρος Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. Χαλκιδικής μπορεί να δημιουργήσει τις συνθήκες και τις προϋποθέσεις για την καλύτερη - όραμα Τ.Ε.Ε. σε επίπεδο Νομού αλλά και ανά την επικράτεια.
-          Ευχαριστούμε για το χρόνο σας.
-          Κι εγώ σας ευχαριστώ για το χρόνο και για το χώρο και τη δυνατότητα που μου δώσατε να εκθέσω τις απόψεις μας.

Δευτέρα 15 Μαρτίου 2010

ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ - ΑΡΧΑΙΡΕΣΙΕΣ 22 ΜΑΡΤΙΟΥ 2010

Ε.Λ.Τ.Ε.Ε.  ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
ΕΝΩΣΗ  ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
ΤΕΧΝΙΚΗΣ  ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ                                                                N. ΜΟΥΔΑΝΙΑ 15/03/2010

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
            Η προσωρινή Διοικούσα Επιτροπή της Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. Χαλκιδικής, ανακοινώνει:
Την πραγματοποίηση Τακτικής Γενικής Συνέλευσης, την Δευτέρα 22 Μαρτίου 2010 και ώρα 11:30 π.μ., στο αμφιθέατρο του κτιριακού συγκροτήματος ΕΠΑ.Λ., ΕΠΑ.Σ., Σ.Ε.Κ. Ν. Μουδανιών, με θέματα ημερήσιας διάταξης:
1.      Εκλογή τριμελούς Προεδρείου της Γενικής Συνέλευσης.
2.      Ανασκόπηση της πορείας της Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. Χαλκιδικής. Ενημέρωση πεπραγμένων.
3.      Δημιουργία καταλόγου προς συζήτηση θεμάτων και κατάστασης ομιλητών.
4.      Τροποποίηση Καταστατικού. Προτάσεις και καθορισμός της ημερομηνίας Καταστατικής Γενικής Συνέλευσης.
5.      Υποψηφιότητες για το νέο Διοικητικό Συμβούλιο και την Εξελεγκτική Επιτροπή. Ομιλίες.
6.      Υποψηφιότητες αντιπροσώπων – συνέδρων στη Γενική Συνέλευση – Συνέδριο της Ομοσπονδίας.
7.      Εκλογή τριμελούς Εφορευτικής Επιτροπής.
8.      Αρχαιρεσίες.
Νέα μέλη μπορούν να εγγραφούν, σύμφωνα με το Καταστατικό, όσοι εκπαιδευτικοί λειτουργοί υπηρετούν στα σχολεία της Τεχνικής Εκπαίδευσης, Δημόσια ή Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, στα γραφεία Εκπαιδευτικών Περιφερειών των Γραφείων Εκπαίδευσης (Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης), και οι αποσπασμένοι από τις πιο πάνω περιφέρειες στις διάφορες υπηρεσίες του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και την ημέρα πραγματοποίησης της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης, υποβάλλοντας σχετική αίτηση και μετά την καταβολή της ετήσιας συνδρομής του τρέχοντος έτους εγγραφής η οποία καθορίστηκε στο ποσό των 12 € (δώδεκα ευρώ). Τα νέα μέλη αποκτούν άμεσα το δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι. Παλαιά μέλη θεωρούνται ταμειακά ενήμερα με την καταβολή της προαναφερθείσας συνδρομής για το τρέχον έτος. Οι εκπαιδευτικοί, που θα συμμετάσχουν στις διαδικασίες, δεν απαγορεύεται να είναι μέλη και στα δύο Πρωτοβάθμια Συνδικαλιστικά Όργανα ενώ θα παραλάβουν και βεβαίωση συμμετοχής για Υπηρεσιακή χρήση.
Το πρόγραμμα συναντήσεων, αντιπροσωπείας της Προσωρινής Διοικούσας Επιτροπής της Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. Χαλκιδικής και του Δ.Σ. της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε., με τους συναδέλφους στα Σχολεία του Νομού, είναι:
            ΕΠΑ.Λ. – ΕΠΑ.Σ. – Σ.Ε.Κ. Πολυγύρου την Τετάρτη 17 Μαρτίου και ώρα 11:45 π.μ.
            ΕΠΑ.Λ. Κασσάνδρας την Πέμπτη 18 Μαρτίου και ώρα 10:00 π.μ. και
            ΕΠΑ.Λ. – ΕΠΑ.Σ. – Σ.Ε.Κ. Ν. Μουδανιών την Πέμπτη 18 Μαρτίου και ώρα 11:45 π.μ.
            Επειδή ο χρόνος που απομένει, μέχρι της 22 Μαρτίου, είναι λιγοστός, η δυνατότητα μετακινήσεων περιορισμένη και οι αποστάσεις δυσκολότερες και μεγαλύτερες, ζητούμε την κατανόηση των συναδέλφων που υπηρετούν στα ΕΠΑ.Λ. Αρναίας και Νικήτης που δεν θα επισκεφτούμε τα Σχολεία τους, τους καλούμε δε, να παρευρεθούν στις προγραμματισμένες επισκέψεις στα προαναφερθέντα Σχολεία.
Υποψηφιότητες για το νέο Διοικητικό Συμβούλιο, την Εξελεγκτική Επιτροπή αλλά και αντιπροσώπων – συνέδρων στη Γενική Συνέλευση – Συνέδριο της Ομοσπονδίας μπορούν να υποβάλλονται στο e-mail της Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ elteechal@oltee.gr

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΗΣ Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                    Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
   ΣΤΑΜΑΤΙΑΔΗΣ ΣΤΑΜΑΤΙΟΣ                                                      ΡΟΔΙΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

Κυριακή 14 Μαρτίου 2010

ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ

ΠΡΟΤΑΣΗ ΟΛΤΕΕ ΓΙΑ ΤΟ
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ

          Στο 12ο Τακτικό Συνέδριο  της ΟΛΤΕΕ αποφασίστηκε η Ομοσπονδία να διεκδικήσει τη λειτουργία ενός και μόνο σχολείου στο χώρο της Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Ανάθεσε  στο νέο ΔΣ να επεξεργαστεί τις προτάσεις που είχαν κατατεθεί διαμορφώνοντας  μια  νέα πρόταση λειτουργίας αυτού του νέου σχολείου.
            Το ΔΣ αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων του άρχισε τη μελέτη των υπαρχουσών προτάσεων και μετά από αρκετές συνεδριάσεις κατέληξε στη πιο αντιπροσωπευτική και εφαρμόσιμη πρόταση  .
            Η πρόταση στηρίχθηκε στις παραδοχές ότι στην ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα υπάρξει μόνο ένα “  τεχνικό - επαγγελματικό σχολείο”.
            Τα βασικά χαρακτηριστικά του ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ (η ονομασία κρίθηκε σαν καταλληλότερη από το Επαγγελματικό Λύκειο) είναι τα εξής:

1. σκοποσ του ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
     
            Το Επαγγελματικό Τεχνολογικό Λύκειο είναι ένα σχολείο που πρέπει να οργανωθεί και να λειτουργήσει στηριζόμενο πάνω σε νέους κανόνες και μορφές. Είναι ένα σχολείο που διαφέρει τελείως στην οργάνωση και τη λειτουργία από ένα γενικής μόρφωσης σχολείου , όπως είναι το Γενικό Λύκειο.
Η μέχρι σήμερα οργάνωση όλων των σχολείων της ΤΕΕ απέτυχαν γιατί είχαν σαν πρότυπο τη μορφή λειτουργίας ενός γενικής εκπαίδευσης σχολείου.
            Το Επαγγελματικό Τεχνολογικό Λύκειο σαν επαγγελματικό σχολείο έχει κύριο στόχο να δώσει στους μαθητές του εκτός της γενικής παιδείας, που είναι αναπόσπαστο κομμάτι της τεχνολογικής εκπαίδευσης, τις απαιτούμενες τεχνικές ή άλλες επαγγελματικές γνώσεις και να αναπτύξει τις δεξιότητές τους, ώστε μετά την αποφοίτησή τους να μπορούν να απασχοληθούν με επιτυχία σε ορισμένο τεχνικό ή επαγγελματικό κλάδο.
            Πρέπει να εγκαταλειφτούν οι μέχρι σήμερα εφαρμοζόμενες πρακτικές της αντιγραφής των αναλυτικών προγραμμάτων από προηγούμενες μορφές σχολείων και να συνταχθούν απ’ αρχής νέα εύχρηστα και κατάλληλα διαμορφωμένα αναλυτικά προγράμματα που θα μπορέσουν να εξυπηρετήσουν το σκοπό και το στόχο του νέου σχολείου στην τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση.
            Πρέπει να καταργηθεί η τεχνολογική κατεύθυνση από το Γενικό Λύκειο γιατί από τη στιγμή που δημιουργήθηκε το ΕΠΑΛ δεν εξυπηρετεί κανένα μαθησιακό σκοπό για τους φοιτούντες μαθητές παρά μόνο συντεχνιακές σκοπιμότητες.
            Πρέπει να γίνει κατανοητό από την πολιτική ηγεσία και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς στην εκπαιδευτική διαδικασία  ότι είναι απαραίτητη η οργάνωση  και η  λειτουργία  εξαρχής , χωρίς αντιγραφές , του νέου σχολείου αν όλοι επιθυμούν να υπάρχει σοβαρή και αξιόπιστη τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση στη χώρα μας.
            Πρέπει να γίνει σε όλους κατανοητό ότι οι απόφοιτοι του Επαγγελματικού Τεχνολογικού Λυκείου πρέπει να έχουν όλες εκείνες τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες για να μπορούν να σταθούν αξιόπιστα στην αγορά εργασίας της χώρας μας αποτελώντας τα μεσαία στελέχη της αγοράς εργασίας.      
            Δυστυχώς όλοι οι πειραματισμοί που έχουν γίνει στη χώρα μας από τις εκάστοτε κυβερνήσεις τα τελευταία 10-15 χρόνια φρόντισαν να απογυμνώσουν τη αγορά εργασίας από αξιόλογα και επαρκώς ειδικευμένα μεσαία στελέχη χάριν επιλογών που εξυπηρετούσαν καθαρά συντεχνιακά συμφέροντα και όχι επιλογές στήριξης και ανάπτυξης της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης  που αποτελεί τη ραχοκοκαλιά  σε όλες τις άλλες αναπτυγμένες χώρες .
            Για να πραγματοποιηθούν αυτά βέβαια εξυπακούεται ότι η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ θα πρέπει να στηρίξει με έργα, και όχι μόνο με λόγια, την ανάπτυξη της ΤΕΕ.
            Να διαθέσει όλο εκείνο τον αναγκαίο και κατάλληλο εργαστηριακό εξοπλισμό που θα συντελέσει στην πραγματική εργαστηριακή εξάσκηση των μαθητών του Επαγγελματικού Τεχνολογικού Λυκείου. Μέχρι στιγμής καμιά κυβέρνηση δεν έχει φροντίσει να δημιουργήσει όλα τα απαραίτητα και κατάλληλα εργαστήρια που έχει ανάγκη η ΤΕΕ.
            Να φροντίσει να δημιουργήσει Σχολικές Βιβλιοθήκες, όπως ίδρυσε στα Γενικά Λύκεια, κατατάσσοντας τους μαθητές της ΤΕΕ σε παιδιά κατώτερης κατηγορίας παρόλο που αυτά έχουν περισσότερο ανάγκη υποστήριξης.
            Να φροντίσει για την επαρκή χρηματοδότηση λειτουργίας των σχολείων της ΤΕΕ. Η σωστή και αξιόλογη τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση χρειάζεται χρήματα για να πραγματοποιηθεί. Πρέπει να καταστήσει σαφέστατα προς όλους τους φορείς αυτοδιοίκησης, που διαχειρίζονται τα κονδύλια των λειτουργικών δαπανών, ότι πρέπει να χρηματοδοτούν επαρκώς τα σχολεία της ΤΕΕ και όχι όπως κάνουν αρκετοί που παρέχουν ένα μηδαμινό ποσό χωρίς να μπορούν τα σχολεία να ανταπεξέλθουν στα έξοδα λειτουργίας τους.
         
            Το Επαγγελματικό Τεχνολογικό Λύκειο πρέπει να είναι τριετούς φοίτησης, να παρέχει Απολυτήριο και Πτυχίο επιπέδου 3 (όπως ο Β΄ κύκλος ΤΕΕ ή το ΤΕΛ παλαιότερα ).
            Παράλληλα για τους μαθητές που επιθυμούν να συνεχίσουν σπουδές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση να υπάρχει ένας συγκεκριμένος-διακριτός “δρόμος” που να οδηγεί απ΄ ευθείας σε ΑΕΙ, ΑΤΕΙ, και  Ανώτερες Σχολές.
            Για τους απόφοιτους  του Επαγγελματικού Τεχνολογικού Λυκείου που επιθυμούν να στραφούν στην αγορά εργασίας να υπάρχει ακόμα ένα τέταρτο έτος μετά τη λήψη του Πτυχίου όπου εκτός από την επιπλέον εξειδίκευση στην  ειδικότητα του καθενός θα παρέχεται 1) πρακτική άσκηση με χρηματοδότηση από το ΥΠΕΠΘ 2) πιστοποίηση στις νέες τεχνολογίες και 3) προσπάθεια χορήγηση επάρκειας σε ξένη γλώσσα.



2. ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΤΑΣΗΣ

Α. ΤΑΞΗ

ΤΡΕΙΣ ΚΥΚΛΟΙ

1.      ΚΥΚΛΟΣ  ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΣ
2.      ΚΥΚΛΟΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
3.      ΚΥΚΛΟΣ  ΝΑΥΤΙΚΟΣ.

1.     ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

ΤΟΜΕΙΣ :                       
             I.      ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΟΣ
          II.      ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ – ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ 
       III.      ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ
       IV.      ΟΧΗΜΑΤΩΝ

ΓΕΝΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ  : (22) ΩΡΕΣ 
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΥΚΛΩΝ: (12) ΩΡΕΣ - ΜΕ 3 ΩΡΕΣ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΤΟΜΕΑ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΥ

                               2.   ΚΥΚΛΟΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΤΟΜΕΙΣ :  
             I.      ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ  & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
          II.      ΥΓΕΙΑΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ
       III.      ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
       IV.      ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ

ΓΕΝΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:   (22) ΩΡΕΣ 
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΥΚΛΩΝ: (12) ΩΡΕΣ - ΜΕ 3 ΩΡΕΣ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΤΟΜΕΑ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΥ

                               3. ΝΑΥΤΙΚΟΣ  ΚΥΚΛΟΣ
    Με τα ισχύοντα σήμερα

Β. ΤΑΞΗ

        Στην Β’ Τάξη οι μαθητές έχουν την δυνατότητα να επιλέξουν μία από τις ομάδες 1 & 2  που θα τις συνεχίσουν και στην Γ’ Τάξη , αλλά ταυτόχρονα δίνεται η δυνατότητα και σε απόφοιτους Λυκείων να παρακολουθήσουν την ομάδα 3 μόνο για απόκτηση Πτυχίου ειδικότητας για την αγορά εργασίας.

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ :  ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ

ΓΕΝΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ :        (09) ΩΡΕΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ :   ΣΕ ΔΥΟ ΟΜΑΔΕΣ, (08)  ΩΡΕΣ 

ΟΜΑΔΑ 1 :
  • ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (3) ΩΡΕΣ,
  • ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΦΥΣΙΚΗ (2) ΩΡΕΣ,
  • ΕΙΔΙΚΕΣ ΧΡΗΣΕΙΣ Η/Υ (3) ΩΡΕΣ .
ΟΜΑΔΑ 2 :
  • ΑΛΓΕΒΡΑ (2) ΩΡΕΣ ,
  • ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ (1) ΩΡΑ ,
  • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ (2) ΩΡΕΣ,
  • ΦΥΣΙΚΗ (3) ΩΡΕΣ .

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ : (18) ΩΡΕΣ

ΟΜΑΔΑ 3:

ΤΜΗΜΑΤΑ ΜΟΝΟ για απόφοιτους ΓΕΛ ή Πτυχιούχους ΕΠΑΛ για απόκτηση άλλης ειδικότητας με  26 ώρες μαθήματα τομέα και ειδικότητας.


Γ. ΤΑΞΗ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ: ΟΛΕΣ  ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ

ΓΕΝΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ :   (10)  ΩΡΕΣ

ΟΜΑΔΑ 1 :

  • Ν. ΕΛΛΗΝΙΚΑ     (2) ΩΡΕΣ,
  • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ι (5) ΩΡΕΣ ,
  • ΦΥΣΙΚΗ Ι  (3) ΩΡΕΣ

ΟΜΑΔΑ 2 :

  • Ν. ΕΛΛΗΝΙΚΑ (2) ΩΡΕΣ,
  • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ II (5) ΩΡΕΣ,
  • ΦΥΣΙΚΗ II  (3)ΩΡΕΣ.

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ : (2) ΩΡΕΣ ΜΕ ΕΠΙΛΟΓΗ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ :
  • ΝΕΩΤΕΡΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ.
  • ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ.
  • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ.
  • ΒΙΟΛΟΓΙΑ.
  • ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ.

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ : (23) ΩΡΕΣ

ΟΜΑΔΑ 3:

ΤΜΗΜΑΤΑ για απόφοιτους ΓΕΛ ή Πτυχιούχους ΕΠΑΛ για απόκτηση άλλης ειδικότητας με  26 ώρες μαθήματα τομέα και ειδικότητας.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙΣ  

ΟΣΟΙ ΕΠΙΛΕΞΟΥΝ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ 1  ΣΤΗΝ Β΄ΤΑΞΗ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΤΗΝ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΚΑΙ ΣΤΗΝ Γ’ ΤΑΞΗ  ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΓΙΑ ΑΤΕΙ

ΟΣΟΙ ΕΠΙΛΕΞΟΥΝ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ 2 ΣΤΗΝ Β΄ΤΑΞΗ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΤΗΝ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΚΑΙ ΣΤΗΝ Γ΄ ΤΑΞΗ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΕ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΓΙΑ ΑΕΙ ΚΑΙ ΑΤΕΙ

ΟΣΟΙ ΕΠΙΛΕΞΟΥΝ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ 3 ΣΤΗΝ Β΄ΤΑΞΗ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΤΗΝ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΚΑΙ ΣΤΗΝ Γ΄ ΤΑΞΗ ΓΙΑ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΠΤΥΧΙΟΥ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ

ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ 1 & 2  ΑΠΟΚΤΟΥΝ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ ΚΑΙ ΠΤΥΧΙΟ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΜΕ ΤΟ ΠΕΡΑΣ ΤΗΣ Γ’ ΤΑΞΗΣ ΕΝΩ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ 3 ΜΟΝΟ ΠΤΥΧΙΟ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ.


Δ’ ΤΑΞΗ

ΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ή ΕΠΑΛ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΛΑΒΕΙ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΤΟΥΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΦΟΙΤΗΣΟΥΝ ΣΤΗ Δ’ ΤΑΞΗ ΜΕ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ, ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΜΕ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΕΠΘ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΤΟΥΣ, ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΧΟΡΗΓΗΣΗ  ΕΠΆΡΚΕΙΑΣ ΣΕ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ.

ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ

1.     Ένας τύπος σχολείου
2.     Λυκειακός  χαρακτήρας
3.     Δυνατότητα οριζόντιας μετακίνησης από την Α. Τάξη στην Β, σε όλους τους τύπους σχολείων με ευέλικτη προσαρμογή.
4.     Δυνατότητα στην Α. Τάξη
·       Των  μαθητών να γνωρίσουν βασικά του αντικειμένου των τομέων, ώστε η επιλογή της ειδικότητας στην Β. Τάξη να είναι περισσότερο ώριμη.
·       Στους συναδέλφους δεν αποκλείουμε θέσεις εργασίας και επιπλέον τους δίνεται η ουσιαστικότερη δυνατότητα δημιουργίας στην Β. Τάξη περισσοτέρων ειδικοτήτων.
5.     Δυνατότητα στην Β. Τάξη
   Να επιλέξουν κατευθύνσεις:

                                          Α. Κατεύθυνση ( ΟΜΑΔΑ 1 ) με την,
·        Επιλογή ειδικότητας που τα γενικά μαθήματα θα είναι όχι τα των Πανελληνίων Εξετάσεων αλλά Εφαρμοσμένα, προσαρμοσμένα κατάλληλα στις διάφορες ειδικότητες και στις δυνατότητες των μαθητών.
Επιπλέον ο αφαιρούμενος αριθμός των ωρών των Γενικών μαθημάτων θα είναι μικρότερος και θα συμπληρώνονται με το μάθημα Ειδικές Εφαρμογές Η/Υ κατάλληλα προσαρμοσμένο στις αντίστοιχες ειδικότητες.
·        Δυνατότητα πρόσβασης μέσω των Ειδικών Πανελληνίων Εξετάσεων μόνο για τα ΑΤΕΙ

             Β. Κατεύθυνση ( ΟΜΑΔΑ 2) με την,
·    Επιλογή ειδικότητας που θα τους οδηγήσει σε αντίστοιχα ΑΕΙ-ΑΤΕΙ με την ήδη θεσμοθετημένη διαδικασία.
·       Επιλογή ειδικότητας που θα τους οδηγήσει μόνο σε ΑΤΕΙ με το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο.

                                           Γ. Κατεύθυνση ( ΟΜΑΔΑ 3 ) με την,
·        Δυνατότητα παρακολούθησης μόνο μαθημάτων ειδικότητας για τους :
                                                                                                       i.      Αποφοίτους ΓΕΛ
                                                                                                     ii.      Πτυχιούχους που επιθυμούν να φοιτήσουν σε διαφορετική Ειδικότητα.

6.     Δυνατότητα στην Γ. Τάξη
·        Απόκτηση Απολυτηρίου Λυκείου  και  Πτυχίου ειδικότητας
·        Εισαγωγή σε ΑΕΙ – ΑΤΕΙ
·        Εισαγωγή μόνο σε   ΑΤΕΙ
·        Αγορά εργασίας

Με βάση λοιπόν αυτών που προαναφέραμε και είναι διεθνώς αποδεκτά μπορούμε να περιγράψουμε τα χαρακτηριστικά και το περιεχόμενο σπουδών του     ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ

·        Παρέχει αυτοτελώς πτυχίο ειδικότητας και  έχει απ΄ ευθείας πρόσβαση στην αγορά εργασίας.
·        Δίνει αυτοτελώς διέξοδο για σπουδές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση 
·        Διατηρεί τον Επαγγελματικό Τεχνολογικό του χαρακτήρα με περισσότερα μαθήματα ειδικότητας σε σχέση με τα μαθήματα γενικής παιδείας.
·        Η Α΄ τάξη πρέπει να έχει κύκλους  για να ενημερώνεται ο μαθητής σφαιρικά, να  του παρέχεται μια ευρύτερη επαγγελματική παιδεία ώστε να είναι σε θέση να  επιλέξει μία από τις ειδικότητες του τομέα του στη Β΄ τάξη και να αποκτήσει ικανοποιητική προσαρμοστικότητα σε τυχόν επίκαιρες ή μελλοντικές εξειδικεύσεις.
·        Δεν παρέχει στενή εξειδίκευση με πολλές ειδικότητες τύπου ΙΕΚ ή ΚΕΚ.

ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ


ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Α. Εκπαιδευτικά

  1. Ενιαίος Διυπουργικός φορέας παροχής Τεχνικής-Επαγγελματικής Εκπαίδευσης & Κατάρτισης.
  2. Δημιουργία Διεύθυνσης Σπουδών Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στην κεντρική υπηρεσία ΥΠΕΠΘ.
  3. Σύσταση και λειτουργία Διευθύνσεων Τεχνικής–Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σε όλους τους Νομούς της Επικράτειας.
  4. Ίδρυση και λειτουργία Γραφείων Τεχνικής–Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στις Διευθύνσεις ΤΕΕ κάθε Νομού της χώρας .
  5.  Σύσταση τμήματος επιστημονικής-παιδαγωγικής καθοδήγησης Τεχνικής–Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στις περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
6.    Υποχρεωτική συμμετοχή των προϊσταμένων Γραφείων ΤΕΕ στα ΠΥΣΔΕ, όταν ασχολούνται με θέματα των ΤΕΕ. και προϊσταμένου  Δ/νσης ΤΕΕ  στο ΚΥΣΔΕ.
  1. Στελέχωση των σχολικών μονάδων της ΤΕΕ με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό. Μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών όλων των κλάδων και ειδικοτήτων.
  2. Επίλυση της ανισότητας μεταξύ εκπαιδευτικών με αναγνώριση ως εντάξιμου χρόνου των ετών σπουδών σε όλους (χορήγηση 2 ΜΚ όπως στην περίπτωση των αποφοίτων της ΑΣΕΤΕΜ).
  3. Άμεση στελέχωση των σχολικών μονάδων με διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό .Η έλλειψη και οι ανάγκες στα σχολεία της ΤΕΕ είναι μεγάλη
  4. Να προκηρυχθούν θέσεις  σχολικών συμβούλων  από όλους τους κλάδους και τις ειδικότητες  των εκπαιδευτικών της ΤΕΕ.
  5. Να θεσμοθετηθεί η ενημέρωση γονέων και μαθητών των Γυμνασίων από εκπαιδευτικούς της ΤΕΕ.
  6. Η χωροταξική κατανομή των ειδικοτήτων στα ΤΕΕ να περιλαμβάνει όλους τους τομείς και τις ειδικότητες ανά δήμο.
  7. Η διδασκαλία όλων  των εργαστηριακών  μαθημάτων σε τμήμα με αριθμό μαθητών μέχρι 10 να γίνεται από ένα εκπαιδευτικό και άνω των 10 από δύο εκπαιδευτικούς
  8. Σαφής διαχωρισμός και  επαναπροσδιορισμός των κλάδων ειδικοτήτων εκπαιδευτικών, ανάλογα με την ειδικότητα των σπουδών τους και κατάργηση των ενοποιημένων κλάδων στους διορισμούς και υπεραριθμίες.
15. Μείωση του ωραρίου διδασκαλίας υπευθύνων εργαστηρίων ΣΕΚ και ΣΕ κατά 3 ώρες από το υποχρεωτικό τους ωράριο διδασκαλίας.
16. Ενιαία αντιμετώπιση των μεταταγέντων  εκπαιδευτικών (πρώην διοικητικών υπαλλήλων του δημοσίου) με τους αρχικά διορισθέντες εκπαιδευτικούς  σε ότι αφορά  τη μείωση του διδακτικού τους ωραρίου.
17. Οι εκπαιδευτικοί του δημοσίου που επαναδιορίστηκαν σε άλλο κλάδο με ταυτόχρονη παραίτηση από τον αρχικό να έχουν διοικητική συνέχεια (να λαμβάνεται υπόψη το ΦΕΚ αρχικού διορισμού).
18. Ουσιαστική αξιοποίηση των κοινοτικών κονδυλίων για τη  βελτίωση της παρεχόμενης τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης.
  1. Στελέχωση του τμήματος Τεχνικής του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου , με επαρκή μαχόμενο επιστημονικό και εκπαιδευτικό προσωπικό.
  2. Προβολή του θεσμού των ΤΕΕ , μέσω του Εθνικού Κέντρου Επαγγελματικού Προσανατολισμού και των λοιπών μηχανισμών  ενημέρωσης των νέων και των γονέων τους.
  3. Εξασφάλιση αξιοπρεπών διδακτηρίων ΤΕΕ και ΣΕΚ και αξιοποίηση του προγράμματος  ΕΤΠΑ . Άμεση προμήθεια του προβλεπόμενου εξοπλισμού απευθείας  από τα ΣΕΚ και τα ΣΕ.
  4. Αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των σχολικών επιτροπών ώστε η επιδότηση των ΤΕΕ & ΣΕΚ να γίνεται απευθείας με ειδικό κωδικό.

Β. Οικονομικά-Συνταξιοδοτικά


1.    Άμεση καθιέρωση ειδικού εκπαιδευτικού μισθολογίου, αντίστοιχου με το Μ.Ο. του μισθολογίου των εκπαιδευτικών των άλλων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μέχρι την καθιέρωσή του αύξηση των αποδοχών κατά 25% για να καλυφθούν οι απώλειες των προηγούμενων ετών αναδρομικά από 1/1/2004.
2.    Σταθερή σχέση εισαγωγικού – καταληκτικού μισθού 1 / 2,5
3.     Άμεση καταβολή του ειδικού μηνιαίου επιδόματος των 176 €, που δεν χορηγείται μόνο στους εκπαιδευτικούς.
4.     Άμεση καταβολή ετησίου εφάπαξ επιδόματος πανελληνίων εξετάσεων 1500 € που καταβάλλεται στους λοιπούς υπαλλήλους του ΥΠΕΠΘ.
5.    Ενσωμάτωση κίνητρου απόδοσης και εξωδιδακτικής βοήθειας στο βασικό μισθό.
6.    Αναπροσαρμογή της ωριαίας αντιμισθίας στο ύψος των 20 €  αναδρομικά από 1/1/2004.
7.    Αναπροσαρμογή της αποζημίωσης των επιδομάτων Διευθυντών ΣΕΚ στο ύψος των Διευθυντών ΤΕΕ – Ε.Λ .
8.    Μείωση του ωραρίου των Διευθυντών των ΣΕΚ  ανάλογα με το ωράριο των Διευθυντών των σχολικών μονάδων .
9.    Μείωση του ωραρίου των υποδιευθυντών και των υπευθύνων  τομέων των ΣΕΚ & ΣΕ σε 10 ώρες την εβδομάδα.
10. Οικονομική εξίσωση των υπευθύνων τομέων των ΣΕ με  τους αντίστοιχους  των ΣΕΚ .
11. Αύξηση των μεταπτυχιακών και διδακτορικών επιδομάτων.
12. Άμεση καταβολή όλων των οφειλόμενων από υπερωριακή εργασία, περιβαλλοντική εκπαίδευση , αγωγή υγείας , επιτροπές εξετάσεων, ΠΔΣ .
13. Αυτοτελής παρακράτηση του φόρου 20 % για όλες τις πρόσθετες αμοιβές πέραν του μισθού.
14. Κοινωνικές παροχές που λαμβάνουν άλλες ομάδες υπαλλήλων του δημόσιου τομέα  και στους εκπαιδευτικούς .
15. Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια υπηρεσίας με υπολογισμό ως συντάξιμου χρόνου των ετών βασικών σπουδών του πτυχίου διορισμού και  υπολογισμός της σύνταξης στο 80 % του συνόλου των ακαθάριστων αποδοχών  του τελευταίου μήνα αποχώρησης του εκπαιδευτικού.
16.  Στην σύνταξη να υπολογίζονται όλα τα βασικά επιδόματα καθώς και τα επιδόματα θέσης για τα διοικητικά στελέχη της εκπαίδευσης.
17. Θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος  στα 25 χρόνια υπηρεσίας χωρίς όριο ηλικίας με υπολογισμό της σύνταξης σε ποσοστό 80 % των 25/30 των αποδοχών του τελευταίου μήνα αποχώρησης .
18. Διατήρηση όλων των σημερινών ταμείων (Δημόσιο–ΤΕΑΔΥ, ΜΤΠΥ, ΤΠΔΥ) και ενίσχυση από το κράτος για την εγγύηση καταβολής των ποσοστών που καταβάλλονται σήμερα με τις αντίστοιχες αναπροσαρμογές βάσει του Δ.Τ.Κ και Α.Ε.Π.
19. Αναγνώριση της στρατιωτικής θητείας  για μισθολογική εξέλιξη και συντάξιμη υπηρεσία χωρίς εξαγορά  για όλους τους εκπαιδευτικούς.
20. Αναγνώριση της στρατιωτικής θητείας στο ΤΠΔΥ.
21. Υπολογισμός ως συντάξιμου χρόνου μεταξύ δύο διαδοχικών διορισμών αναπληρωτών ή ωρομισθίων εφόσον το μεσοδιάστημα δεν ξεπερνά τους 6 μήνες.

Γ. Ασφαλιστικά

1.    Πλήρη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλα τα μέλη που προστατεύονται από τον εκπαιδευτικό .
2.    Πλήρη οδοντιατρική κάλυψη.
3.    Πλήρη κάλυψη για την αγορά βοηθητικών οργάνων (γυαλιά, βηματοδότες , ακουστικά  κλπ ). Κάλυψη κοινωνικών παροχών (λουτροθεραπείες, παιδικές κατασκηνώσεις κλπ ).

Δ. Επιμόρφωση

1.    Επιμόρφωση άμεση και περιοδική, με θεσμική νομοθέτηση και με βάρος στην εφαρμογή νέων τεχνικών διδασκαλίας και νέων τεχνολογιών, σε σχέση με τα νέα αναλυτικά προγράμματα.
2.    Θεσμοθετημένη ετήσια μετεκπαίδευση σε αντικείμενα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
3.    Να ενεργοποιηθεί άμεσα ο φορέας επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών.
4.    Να υλοποιηθεί η θεσμοθετημένη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών κλάδων ΤΕ01.
5. Επανακαταρτηση των εκπαιδευτικων σε παρεμφερεις συγχρονες ειδικοτητες, ώστε σε περιπτωση που καταργηθη προσωρινα μια ειδικοτητα – ώστε να αποροφηθουν οι αποφοιτοι στην αγορα εργασιας – και δημιουργηθει μια άλλη, αφ ενός να μην μεινουν ανενεργοι οι καθηγητες, αφ εταιρου το εκαστοτε υπουργειο να μην εχει προβλημα προσωπικου.

Ε. Μαθητικά

1.    Υλοποίηση των διατάξεων του Ν 2640/98 για την πρακτική άσκηση και σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας.
2.     Αύξηση του ποσοστού εισαγομένων στο 25 % για τα ΤΕΙ , τις σχολές υπαξιωματικών  και αστυφυλάκων.
3.    Πρόσβαση όλων των αποφοίτων 2ου κύκλου ημερησίων και εσπερινών ΤΕΕ ανεξαρτήτως τομέα στις σχολές υπαξιωματικών  και αστυφυλάκων .
4.    Να μειωθεί ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα στους 20 και ο απαιτούμενος αριθμός μαθητών για τη λειτουργία Τομέα και ειδικότητας, σε 15 και 10 αντίστοιχα.
5.    Έκδοση των επαγγελματικών δικαιωμάτων  για κάθε επίπεδο και ειδικότητα πτυχίου ΤΕΕ.
6.    Επίλυση κτιριακού, ανακατανομή σχολικών μονάδων. Εξοπλισμός σχολικών μονάδων ΤΕΕ. Αναβάθμιση του εργαστηριακού εξοπλισμού.

Τέλος ζητάμε την ουσιαστική αναβάθμιση της ΤΕΕ σύμφωνα με τις θέσεις και τις προτάσεις της ομοσπονδίας μας. για ένα σύγχρονο  Τεχνολογικό  Λύκειο  που να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνίας που ζούμε..